Om "karriär" och "samhället"

Jag vill göra något som gynnar samhället, annars ställer jag mig utanför allt och lider/förstår lidandet... men jag har en effektiv roll inom mig, och behöver ett "hem" överallt, i någonting "av dagen/händelsen"..

Människor i omvigningen uttrycker liksom att jag är "OSERIÖS" eftersom jag inte rejält studerar och skaffar en yrkesbana... Jaha? Jag förstår inte, jo det gör jag... och därför känner jag mig "snobbig"..

Samtidigt söker jag tillfredställese, men inte "i två läger".. inte "utanför" mig själv... Söker en slags sammanslutning av en integrering, där jag kan "bli" inom "yrket", annars är hela livet meningslöst... jag förstår inte mig själv om jag "inte är" i "zonerna"... Där förnyade resurser blri till, förnyas, genom plötliga möjligheter, naturligt.. som något som tillhör eller ÄR livet...

Jag vill inte leva i ett DUBBELLIV... det är den psykiska "modellen" jag kommer ifrån, och vill befria mig ifrån, eller göra till något helt annat -inte i den tröga materiella världen av vanföreställningar... "orealismens substans"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0